.

De omnibus dubitandum est. Tempora mutantur et nos mutamur in illis. Homo sum: humani nil a me alienum puto. Manifesta non eget probatione. Non scholae, sed vitae discimus. Non omnia possumus omnes. Nulla dies sine linea. Nil desperandum. Sapere aude. Nolite timere. Miser, qui numquam miser. Omne ignotum pro magnifico. Cura te ipsum. Si vis pacem para bellum. Concordia res parvae crescunt, discordia vel maximae dilabuntur. Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Per scientiam ad salutem aegroti.

kaleką matematyką obliczamy swoją wartość (Emily Dickinson)

niedziela, 6 czerwca 2010

opór i tarcie - o czytaniu


Uaktywnia się u mnie mechanizm oporu, sprzeciwu ciała, mózgu i czego tam jeszcze - przed czytaniem. Jedynie niektóre książki wchodzą mi do głowy "same", jakby poprzez idealnie wyściełany smarem tunel, zero oporu w przenoszeniu słów z zadrukowanych kartek wprost do mojej głowy. W przypadku większości książek, które chciałabym przeczytać "tunel przesyłowy" zarasta jak dżungla i czuję, że słowo po słowie muszę wyrąbywać z kartek jak roślinność tropikalną, maczetą, przejście dla słów w dotarciu do celu. Zadziwiające.

1 komentarz:

  1. ~Anhelli
    07/06/2010 o 12:32

    Tak bywa :) Może po prostu musisz to przeczekać. Ja też czasami odchodzę od książek, filmów, nawet od pisania… Mam zastój, gwóźdź w mózg! ;] Trzeba dać sobie luzu…pozdrawiam serdecznie :)


    ~xbw
    11/06/2010 o 21:17

    Ani mi się śni czekać, kiedy mam fazę na czytanie, nie ma zmiłuj, muszę czytać. Zawsze w pokaźnym "stosiku" daje się wyszukać coś, co WCHODZI :)


    ~ania mama t.
    09/06/2010 o 22:09

    hej kochana, zdjeciem alejki i opisem dzialania kurki rozlozylas mnie na lopatki :))), co do oporu i smarow – wiecej takich opisow poprosze :), mnie ostatnio tylko rosyjskie kryminaly do lepetynki wchodza.. coz, taka faza (i tak to sobie tlumaczmy ;)) calusy i pozdrowienia ps. dostalas maila?


    ~xbw
    12/06/2010 o 21:06

    Też chcę rosyjskie kryminały, prześlesz mi autorów i tytuły?


    ~ola
    13/06/2010 o 17:26

    mnie od lat juz NIC nie wchodzi. poza chmielewska. a kiedys to sie takie powazne rzeczy czytalo….:(((


    xbw
    14/06/2010 o 10:32

    To chyba wpływ obłędnego tempa życia 21 wieku. Albo STAROŚĆ ;)


    ~xbw
    14/06/2010 o 17:09

    A co do Chmielewskiej – Lesia mogę czytać na okrągło. No i listy skody do właściciela :))

    OdpowiedzUsuń