.

De omnibus dubitandum est. Tempora mutantur et nos mutamur in illis. Homo sum: humani nil a me alienum puto. Manifesta non eget probatione. Non scholae, sed vitae discimus. Non omnia possumus omnes. Nulla dies sine linea. Nil desperandum. Sapere aude. Nolite timere. Miser, qui numquam miser. Omne ignotum pro magnifico. Cura te ipsum. Si vis pacem para bellum. Concordia res parvae crescunt, discordia vel maximae dilabuntur. Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Per scientiam ad salutem aegroti.

kaleką matematyką obliczamy swoją wartość (Emily Dickinson)

czwartek, 11 lipca 2013

Ławeczka Jana Nowaka



W parku przy ulicy Czerniakowskiej 178A stoi ławeczka, a na niej spoczywa Jan Nowak-Jeziorański, mieszkający w kamienicy pod tym adresem przez ostatnie lata życia. Zazdrościłam innym krajom, że mają takie ciekawe pomniki-pamiątki, dopóki nie odkryłam ławeczki na Powiślu. Autorem Wojciech Gryniewicz. Teraz przydałoby się jeszcze skiknąć do Łodzi do "Ławeczki Tuwima" ;)


zdjęcia: xbw


2 komentarze:

  1. Zastanawiam się tylko, czy mu w takiej pozycji wygodnie. Mnie by z pewnością szyja bolała od takiego patrzenia w bok ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie czytam islandzki horror i wszystkie przedmioty nieożywione wokół mnie wydają się być trochę podejrzane :) Trochę, czasami, boję się takich "naturalnych" pomników, instalacji, figur woskowych, boję się, że się poruszą! Kiedyś znalazłam się sama z "Martwą klasą" Kantora, w krakowskim muzeum, zwiewałam aż się kurzyło. Dlatego "Ławeczkę" zamierzam odwiedzać każdorazowo za dnia, bynajmniej nie podczas lektury horrorów. W nocy obawiałabym się, że się pan Jan Nowak poruszy, na przykład z powodu bólu szyi ;)

      Usuń